Denken over onderwijsWat zegt een cijfer? Het waarom, wat en hoe van valide beoordelenWessel Peeters10 minuten lezen
Lesideeën“Wat maakt dat je dit zegt?” – Een werkvorm om leerlingen te laten denkenIlona Wevers en Reinier GeurtsReinier Geurts4 minuten lezen
OnderwijsonderzoekIs het verschil tussen jongens en meisjes nou echt zo groot?Valentina Devid8 minuten lezen
LesideeënLeerlingen zelf vragen laten maken, op niveauIlona Wevers en Reinier GeurtsReinier Geurts3 minuten lezen
Denken over onderwijsProfessionaliseringWat betekent autonomie voor zowel student als docent?Linda Litjens6 minuten lezen
OnderwijsontwikkelingEen korte geschiedenis van technologie in het onderwijsMichiel Lucassen1 minuten lezen
Denken over onderwijsOnderwijsonderzoekEerst de vraag of eerst de instructie? Over divergent en convergent lesgevenWessel Peeters6 minuten lezen
Apps en ToolsLesideeënApps in de klas? Met deze tools maken leerlingen ze zelf! (2016)Michiel Lucassen3 minuten lezen
OnderwijsontwikkelingDe CurriculumKit: spelenderwijs bouwen aan betekenisvol onderwijsIlona Wevers en Reinier GeurtsReinier Geurts6 minuten lezen
OnderwijsontwikkelingEen drone in de klas! Kun je daar eigenlijk iets mee?Michiel Lucassen3 minuten lezen
Denken over onderwijsDenk offline, werk online: omgaan met digitale afleiding in de klasMichiel Lucassen5 minuten lezen
Professionalisering4 interessante boeken voor in de kerstvakantie (2017)Wessel Peeters3 minuten lezen
Denken over onderwijsAfrekenen met de afrekencultuur; Een andere manier van ‘beoordelen’Rick Jansen6 minuten lezen
Apps en ToolsLesideeënOnderwijsonderzoekHowTo #5: vragenlijsten afnemen met Google Forms!Wessel Peeters5 minuten lezen
OnderwijsontwikkelingDe 6 belemmeringen voor nieuwe technologie in het onderwijsMichiel Lucassen6 minuten lezen
Denken over onderwijsEerst je curriculum, dan je PTAReinier GeurtsIlona Wevers en Reinier Geurts10 minuten lezen
Apps en ToolsOnderwijsontwikkelingCurriculumkit: samen bouwen aan beter onderwijsWessel Peeters6 minuten lezen