Vernieuwenderwijs
kickstarter makered

Kickstarter: 4 projecten die je in de klas kunt gebruiken (Oktober)

Op Kickstarter kan iedereen geld inzamelen om zijn/haar project te realiseren. Hier zijn al een aantal mooie producten uitgekomen, die goed bruikbaar zijn in de klas. Een voorbeeld? Wat dacht je van de 3Doodler, een pen waarmee je in 3D kunt schrijven. Iedere maand geven we een overzicht van enkele projecten waar je nu in kan investeren, en waarmee je wellicht in de toekomst in de klas mee aan het werk kunt – een mooie aanvulling voor MakerEd.

Hieronder 4 projecten die actief zijn in de maand oktober 2015.

1. DigiRule – The Interactive Binary Ruler


Check Kickstarter

Meten en coderen in één: een kleine (15cm), in binair geschreven liniaal met wat extra digitale mogelijkheden. Veel uitleg hoeft er verder niet aan worden toegevoegd: kijk het filmpje!

2. The Crafty Robot


Check Kickstarter

Een robot voor £5, dat is wat Crafty Robot is. Concreet gaat het om Fizzbit, een module die zo’n beetje alles kan veranderen in een bewegende robot. Al hoewel het om een relatief simpele module gaat (coderen komt er niet bij kijken), kan het een leuke eerste kennismaking zijn met MakerEd. Zoals de maker op hun campaign pagina laten zien kan de module ook gecombineerd worden met 3D printen en het maken van eigen, papieren modellen die vervolgens kunnen worden aangestuurd. Een goedkope, leuke gadget!

3. Skreens: Everything you want on one display.


Check Kickstarter

Skreens maakt het mogelijk om meerdere beelden tegelijkertijd te laten zien op één scherm (bord, via beamer). Al hoewel dit apparaat met name lijkt te zijn ontworpen voor thuis, zien wij zeker de mogelijkheden om dit in het onderwijs toe te passen. Behandel je bijvoorbeeld het nieuws in de klas, zet dan een twitterfeed en wikipedia er bij open. Of misschien wil je wel meerdere programma’s naar elkaar open hebben bij het behandelen van een NaSk formule? Er zijn tal van mogelijkheden.

4. Robo Wunderkind: A robot anyone can build


Check Kickstarter

Op een simpele manier leren coderen en een robot in elkaar zetten? Robo Wunderkind is een pakket met simpele, plastic blokken die je met elkaar kunt verbinden. Vervolgens kun je ze, via een app op de Ipad, met elkaar laten samenwerken om bijvoorbeeld in beweging te komen, muziek af te spelen als je de robot oppakt of op bepaalde obstakels te vermijden. De modulaire blokken bieden zelfs te mogelijkheid om de robot dusdanig te programmeren dat deze uit een doolhof kan komen. Een mooi pakket dat erg stevig oogt: een leuke start met MakerEd!

Wessel Peeters

Wessel Peeters

Onderwijskundige, daarvoor docent maatschappijleer en loopbaanbegeleiding in het voortgezet onderwijs. Alumnus master leren en innoveren. Veel bezig met en praat graag over curriculumontwikkeling, hersenen & leren, formatief evalueren, gamification en digitale didactiek. Mede-oprichter van Vernieuwenderwijs.

Plaats reactie

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

✏️ Artikel plaatsen

Ook een artikel plaatsen op Vernieuwenderwijs? Maak dan je eigen account aan:

Registreren →

✉️ Nieuwsbrief

💡 Meer weten?

Als docenten en onderwijskundigen bieden we actieve workshops, inspirerende lezingen en innovatietrajecten. Bekijk onze diensten voor meer informatie!

Ga naar →

✉️ Net als meer dan 2500 anderen wekelijks een nieuwsbrief ontvangen, met onze nieuwste artikelen
én interessante linkjes? Vul hier je gegevens in:
Je hebt je succesvol geabonneerd!