Vernieuwenderwijs

Auteurs

De volgende auteurs hebben één of meer artikelen geplaatst op Vernieuwenderwijs.

Wessel Peeters

Docent maatschappijleer en loopbaanbegeleiding, spelfanaat, gadgetfreak en alumnus master leren en innoveren. Actief bezig met onderwijsinnovatie: ik doe onderzoek, blog, verzorg workshops over onder andere gamification en formatief evalueren en ben actief in het ontwikkelen van onderwijsmateriaal zoals video's en activerende didactiek.

Michiel Lucassen

Docent Innovatie & Prototyping, maar bovenal een enthousiaste en gedreven leraar met veel ideeën over hoe onderwijs beter, leuker en mooier kan. Veel bezig met en praat graag over makersonderwijs, creativiteit, 21st century skills en onderwijs voor de toekomst.

Rob van Bakel

Leraar Natuurkunde - vmbo-TL
Master Leren & Innoveren

Ik werk met Flipped Classroom en heb onderzoek gedaan naar het geven van peerfeedback en onderzoek naar brede talentontwikkeling.

Jurriaan Rexwinkel

Docent Innovatie & Prototyping en de kunstvakken. Denker over hoe alles anders kan. Vooral bezig met de verbinding tussen kunsteducatie en het makers-onderwijs, 21st century skills en onderwijs van morgen.

Laurens Koppers

Docent en afdelingsleider op het St. Bonifatiuscollege in Utrecht. Geïnteresseerd in onderwijsvernieuwingen, ICT in het onderwijs, gamification en de rubriek "Het gedachtegoed van".

Marion Willemsen

Docent maatschappijleer en mens & maatschappij. Student Master Leren en Innoveren. Interesse in de lerende als eigenaar van het leerproces, de docent in het toekomstige onderwijs, het cultiveren van leergemeenschappen en opbrengst- en ontplooiingsgericht opleiden.

Kitty Beem

Als afgestudeerd onderwijswetenschapper betreed ik net met heel veel enthousiasme de wereld van het (online) leren. Ik ben geïnteresseerd in de inzet van media ter versterking van het onderwijs en probeer hierbij theorie met de praktijk te verbinden. Juist met een jonge en frisse blik hoop ik een nieuwe kijk op het onderwijs van nu te geven.

Marlon Verschuren

Docent maatschappijleer en mens & maatschappij. Sterke affiniteit met VMBO-Basisberoepsgerichte leerweg. Actief bezig met cognitieve leerstrategieën, leerlingenzorg en ouderbetrokkenheid.

Tim van de Laak

Docent lichamelijke opvoeding op X11 media en vormgeving in Utrecht. Tijdens de lessen hecht ik veel waarde aan beweegplezier voor elke leerling. En daarnaast ben ik eigenaar van Tim van de Laak Training en Ontwikkeling, waar ik voornamelijk veiligheidstrainingen ontwikkel en verzorg voor Jump XL.

Laurens Lucassen

Docent Frans en alumnus Master Leren en Innoveren. Hij zoekt in de praktijk naar de toevoeging van digitale middelen op het leerproces en kijkt daarbij vooral naar de mogelijkheden die het biedt tot differentiatie.

Heidi van der Westerlaken-Vriens

Leerkracht basisonderwijs, groep 3 en plusgroep middenbouw. Gespecialiseerd in talentontwikkeling en hoogbegaafdheid. Heeft de studie "Talentbegeleiding Basisonderwijs" bij "Novilo" gedaan. Auteur boek 'SPEEL JE VAARDIG'. Heeft als missie om velen te inspireren om zo op een fijne manier meer uit spellen te halen, met name voor de executieve functies. Een workshop over dit thema is bespreekbaar.

Mathijs Drummen

Mathijs Drummen is docent mens & maatschappij en onderzoeksvaardigheden bij het Citadel College in Lent. Hij is alumni van de master leren en innoveren en werkt tevens als coach bij het LerarenOntwikkelFonds.

Rudger Minee

Leerkracht speciaal onderwijs cluster 4 en gedragsspecialist (M SEN). Eigenaar van toekomstklas.nl: een verzamelplaats van werkvormen en lessuggesties gekoppeld aan 21e eeuwse vaardigheden speciaal voor het (speciaal) basisonderwijs.

Shauna Plompen

Docent omgangskunde op een mbo en edublogger bij www.blijvenleren.net.
Sterke affiniteit met professionalisering, studentparticipatie en Peer Support.

Jan Schoolmeesters

Lector kunsteducatie en stagebegeleider aan de lerarenopleiding lager onderwijs van de UC Leuven-Limburg. In 2017 studeerde hij af als master in de kunsteducatie aan Fontys. Met zijn onderzoek 'Onderwijsvernieuwing: uit de kunst!' legt hij de verbinding tussen kunst en onderwijs... zijn twee grootste passies...

Bob Rekelhof

Mijn naam is Bob Rekelhof. Nadat ik tijdens mijn studiejaar op de pabo gek werd van de manier waarop het onderwijs is geregeld, besloot ik journalistiek te gaan studeren. Daarnaast heb ik mij gelieerd aan stichting Be Innovated, een stichting die zich inzet om jongeren in hun kracht te zetten. Hiermee hoop ik een positieve invloed uit te oefenen op onze maatschappij, met name op ons onderwijs.

Nieuwsbrief

Volg ons

Makkelijk op de hoogte blijven van onze activiteiten? Volg ons op social media of via onze RSS feed!

Volg ons

Makkelijk op de hoogte blijven van onze activiteiten? Volg ons op social media of via onze RSS feed!

Pin It on Pinterest

Shares
Share This
Net als meer dan 1000 anderen wekelijks een nieuwsbrief ontvangen, met onze nieuwste artikelen
én interessante linkjes? Vul hier je gegevens in:
Je hebt je succesvol geabonneerd!