Vernieuwenderwijs

✍️ Auteurs

De volgende auteurs hebben één of meer artikelen geplaatst op Vernieuwenderwijs.
Ook een artikel plaatsen? Registreer je dan op deze pagina!

Oprichters

Michiel Lucassen

Oprichter

Michiel Lucassen

Docent Innovatie & Prototyping, daarvoor ook Burgerschap en Mens en Maatschappij. Alumnus master leren en innoveren. Lid ontwikkelteam curriculum.nu. Veel bezig met en praat graag over makersonderwijs, creativiteit en de 21st century skills.
 

Email:michiel@vernieuwenderwijs.nl

Telefoon:0650743986

Wessel Peeters

Oprichter

Wessel Peeters

Onderwijskundige, daarvoor docent maatschappijleer, loopbaanbegeleiding en coördinator. Genomineerd voor Leraar van het Jaar 2018. Alumnus master leren en innoveren. Veel bezig met en praat graag over formatief evalueren, kennistheorieën en didactiek.

Email:wessel@vernieuwenderwijs.nl

Telefoon:0627135888

Vaste bloggers

Reinier Geurts

Reinier Geurts

Docent aardrijkskunde en humanics op De Nieuwste School in Tilburg. Veel bezig met en praat graag over vakoverstijgend werken, formatief evalueren, gamification, effectief gebruik ICT en betekenisvol onderwijs. Mijn kennis, ideeën en ervaringen deel ik via de begeleiding van docententeams en individuele docenten.

Ilona Wevers

Ilona Wevers

Docent op De Nieuwste School in Tilburg, daarvoor tevens lerarenopleider bij Fontys Hogescholen Tilburg. Veel bezig met en praat graag over alternatieve toetsvormen, werken vanuit doelen, toekomstgericht onderwijs en zoeken naar ruimte in je programma.

 

Gastauteurs

Rob van Bakel

Rob van Bakel

Leraar Natuurkunde – VMBO TL. Master Leren & Innoveren. Ik werk met Flipped Classroom en heb onderzoek gedaan naar het geven van peerfeedback en onderzoek naar brede talentontwikkeling.

Laat alle artikelen zien
Jurriaan Rexwinkel

Jurriaan Rexwinkel

Docent Innovatie & Prototyping en de kunstvakken. Denker over hoe alles anders kan. Vooral bezig met de verbinding tussen kunsteducatie en het makers-onderwijs, 21st century skills en onderwijs van morgen.

Laat alle artikelen zien
Marion Willemsen

Marion Willemsen

Docent maatschappijleer en mens & maatschappij. Student Master Leren en Innoveren. Interesse in de lerende als eigenaar van het leerproces, de docent in het toekomstige onderwijs, het cultiveren van leergemeenschappen en opbrengst- en ontplooiingsgericht opleiden.

Laat alle artikelen zien
Laurens Lucassen

Laurens Lucassen

Docent Frans en alumnus Master Leren en Innoveren. Hij zoekt in de praktijk naar de toevoeging van digitale middelen op het leerproces en kijkt daarbij vooral naar de mogelijkheden die het biedt tot differentiatie.

Laat alle artikelen zien
Marlon Verschuren

Marlon Verschuren

Docent maatschappijleer en mens & maatschappij. Sterke affiniteit met VMBO-Basisberoepsgerichte leerweg. Actief bezig met cognitieve leerstrategieën, leerlingenzorg en ouderbetrokkenheid.

Laat alle artikelen zien
Mathijs Drummen

Mathijs Drummen

Mathijs Drummen is docent mens & maatschappij en onderzoeksvaardigheden bij het Citadel College in Lent. Hij is alumni van de master leren en innoveren en werkt tevens als coach bij het LerarenOntwikkelFonds.

Laat alle artikelen zien
Shauna Plompen

Shauna Plompen

Docent omgangskunde op een mbo en edublogger bij www.blijvenleren.net.
Sterke affiniteit met professionalisering, studentparticipatie en Peer Support.

Laat alle artikelen zien
Rudger Minee

Rudger Minee

Leerkracht speciaal onderwijs cluster 4 en gedragsspecialist (M SEN). Eigenaar van toekomstklas.nl: een verzamelplaats van werkvormen en lessuggesties gekoppeld aan 21e eeuwse vaardigheden speciaal voor het (speciaal) basisonderwijs.

Laat alle artikelen zien
Jan Schoolmeesters

Jan Schoolmeesters

Lector kunsteducatie en stagebegeleider aan de lerarenopleiding lager onderwijs van de UC Leuven-Limburg. In 2017 studeerde hij cum laude af als master in de kunsteducatie aan Fontys. Met zijn onderzoek ‘Onderwijsvernieuwing: uit de kunst!’ legt hij de verbinding tussen kunst en onderwijs… zijn twee grootste passies…

Laat alle artikelen zien
Bob Rekelhof

Bob Rekelhof

Mijn naam is Bob Rekelhof. Nadat ik tijdens mijn studiejaar op de pabo gek werd van de manier waarop het onderwijs is geregeld, besloot ik journalistiek te gaan studeren. Daarnaast heb ik mij gelieerd aan stichting Be Innovated, een stichting die zich inzet om jongeren in hun kracht te zetten. Hiermee hoop ik een positieve invloed uit te oefenen op onze maatschappij, met name op ons onderwijs.

Laat alle artikelen zien
Laurens Koppers

Laurens Koppers

Docent en afdelingsleider op het St. Bonifatiuscollege in Utrecht. Geïnteresseerd in onderwijsvernieuwingen, ICT in het onderwijs, gamification en de rubriek “Het gedachtegoed van”.

Laat alle artikelen zien
Kitty Beem

Kitty Beem

Als afgestudeerd onderwijswetenschapper betreed ik net met heel veel enthousiasme de wereld van het (online) leren. Ik ben geïnteresseerd in de inzet van media ter versterking van het onderwijs en probeer hierbij theorie met de praktijk te verbinden.

Laat alle artikelen zien
Tim van de Laak

Tim van de Laak

Docent lichamelijke opvoeding op X11 media en vormgeving in Utrecht. Tijdens de lessen hecht ik veel waarde aan beweegplezier voor elke leerling. En daarnaast ben ik eigenaar van Tim van de Laak Training en Ontwikkeling, waar ik voornamelijk veiligheidstrainingen ontwikkel en verzorg voor Jump XL.

Laat alle artikelen zien
Roel van der Sloot

Roel van der Sloot

Ik ben docent ‘Natuur- en Scheikunde – 1’ en ‘Technologie en Toepassing’ op het Fioretti College in Veghel. Op deze school ben ik vooral werkzaam binnen de bovenbouw binnen alle leerwegen van het vmbo. Ik studeer momenteel aan de eerstegraads lerarenopleiding voor het vak Natuurkunde. Daarnaast ben ik betrokken bij de ontwikkelingen rondom het nieuwe vak TenT in de landelijke expertgroep en begeleidingscommissie.

Laat alle artikelen zien
Heidi van der Westerlaken-Vriens

Heidi van der Westerlaken-Vriens

Leerkracht in het basisonderwijs: groep 3 en aan de plusgroep middenbouw. Gespecialiseerd in talentontwikkeling en hoogbegaafdheid. Zowel theoretisch als praktisch heeft zij ruime ervaring met deze onderwerpen. Heeft de studie “Talentbegeleiding Basisonderwijs” bij “Novilo” gevolgd. Auteur boek SPEEL JE VAARDIG. Heeft als doel door middel van spellen bij te dragen aan de ontwikkeling van executieve functies. Een workshop hierover is bespreekbaar.

Laat alle artikelen zien
Pieter Bökkerink

Pieter Bökkerink

Enthousiast leerkracht basisonderwijs en student Master Leren en Innoveren – Teacher Leader. Altijd op zoek naar nieuwe, frisse toepassingen die het onderwijs ten goede komen. Kan genieten van het toepassen van spelenderwijs, actief leren en het betrekken van leerlingen bij het eigen leerproces.

Laat alle artikelen zien
Paulette Engelen

Paulette Engelen

Paulette heeft een enorme interesse in menselijk gedrag. Zij haalde een master in Sociale Psychologie met als specialisatie Sociale Beïnvloeding en Interventie. Met een voorliefde voor onderwijs maakte zij daarna een kort uitstapje naar de Pabo. Echter bleek de wetenschap te diep geworteld en wilde ze liever als gedragswetenschapper verschil maken in het onderwijs. Nu is zij werkzaam bij Neuro Habits

Laat alle artikelen zien<

David Maij

David Maij

David (eigenaar Neuro Habits) vraagt zich al zijn leven lang af hoe je productief kan zijn en er toch een rijk sociaal leven naast kan houden. Hierdoor raakte hij gebiologeerd in de wetenschap van gedragsverandering. David haalde masters in klinische gezondheidspsychologie en cognitieve neurowetenschap aan de UL, promoveerde aan de UvA, deed onderzoek naar verslaving aan de EUR en gaf les op verschillende universiteiten. Zijn kennis over gedragsverandering wil hij implementeren in het onderwijs.

Laat alle artikelen zien
Albert Koster

Albert Koster

Meer weten of op zoek naar informatie? Albert Koster is innovatie-coördinator op PRO33college, student aan de Master-opleiding Leren & Innoveren en mentor, docent en stagecoach voor de afdeling consumptief op zijn school. Netwerk en kennisuitwisseling zijn een belangrijk onderdeel van zijn dagelijks werk. Neem gerust contact op bij vragen via mijn e-mailadres.

Laat alle artikelen zien
Marion Siemonsma

Marion Siemonsma

Eigenaar van Pen en Pion. Mijn missie is iedereen de kracht van spellen te laten leren kennen, want spellen maken zware zaken licht. Ik schrijf over spellen, adviseer en ondersteun leerkrachten en scholen bij de inzet van spellen in de les. Ik hou in de gaten welke nieuwe spellen op de markt verschijnen en speur naar oude spellen die weer eens afgestoft moeten worden. Ook verzamel ik interessante onderzoeken en inspirerende praktijkvoorbeelden.

Laat alle artikelen zien